Filter opties
Een cijfermatige beschouwing van duurzame biomassabeschikbaarheid binnen en voorNederland -dus inclusief import- en de mogelijke toepassingen daarvan.
This study serves to provide new insights to the European Commission and other stakeholders about indirect carbon and land impacts from biofuels consumed in the EU, with more details on production processes and representation of individual feedstocks than was done before.
The “Clear Views on Clean Fuels” (VIEWLS) project was supported by the European Commission and aimed to increase insights into the performance of various transport biofuels, biomass production potential in Europe and economic opportunities within EC guidelines.
Local rural communities can benefit from the reintegration of abandoned lands into the agricultural system. The notion of win-win situations returns in this second Biomob, where we analyse and discuss the potential of mobilising wet biofeedstocks.
The IEA Bioenergy Technology Collaboration Programme has recently published an open-access article in the Journal GCB Bioenergy. This paper is an output of IEA Bioenergy Task 45 ‘Climate and Sustainability Effects of Bioenergy within the broader Bioeconomy’.
This report by Task 33 of IEA Bioenergy provides an overview of gasification-based drop-in products for the production of sustainable fuels, chemicals and materials.
12-07-2022 | This 2021 report by Stockholm Environment Institute analyses technology and emissions developments in the heavy-duty road transport sector.
Een onderzoek van studio Gear Up in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat n.a.v. de aangehouden Motie (35626-21) van Kamerlid De Hoop over een afbouwpad van biobrandstoffen uit voedsel- en voedergewassen.
10-12-2018 | Strategy consultancy E4tech has evaluated for the NL Platform Renewable Fuels the main biofuels that can be used for shipping today and in 2030. ‘Drop-in’ biofuels in diesel-engines have the advantage of readiness and compatibility for deployment on short term.
20-06-2022 | Het Innovation Outlook - Advanced Liquid Biofuels rapport laat zien hoe nieuwe doorbraken de ontwikkeling van deze ‘key renewable energy technology’ verder brengen.
Dit rapport beschrijft de ontwikkelingen tot en met 2060 en geeft aan dat een verviervoudig van inzet van biomassa voor energieverbruik en in 2060 een tienvoudige inzet van biobrandstoffen t.o.v. van huidige situatie (van 3 naar 30 EJ) nodig is om de CO2-emissies in transport ter
“IEA Bioenergy aims at supporting a development where bioenergy contributes substantially in the future global renewable energy mix. Several working groups ( ́Tasks ́) under IEA Bioenergy have been established to help achieve this overall goal of IEA Bioenergy by
The European Technology and Innovation Platform on Bioenergy (ETIP Bioenergy) is an industry-led stakeholder platform that brings together relevant actors from academia, industry, and civil society, engaged in the development of sustainable bioenergy and competitive biofuel tech
This report on Global Restrictions on Biomass Availability for Import to the Netherlands origins from 2001. it was commissioned by the Netherlands Agency for Energy and Environment and based on concerns by the Ministry of Economic Affairs about availability of biomass for energy
De Royal Academy of Engineering (RAEng) heeft in opdracht van het Department of Transport en het Department for Energy and Climate Change van het Verenigd Koninkrijk een advies opgesteld voor de toekomstige strategie van het VK voor de ontwikkeling van biobrandstoffen.
Deze notitie van het PHB gaat in op de ontwerpparameters die inmiddels bekend zijn voor het inrichten van duurzame biobrandstofketens. Een biobased en circulaire samenleving zal zeer efficiënt moeten omgaan met zijn grondstoffen.
Het doel van deze studie is om het potentieel van Low Carbon Liquid Fuels in de decarbonisatie van het transport richting 2050 te onderzoeken.